Ne vessz el a milliméterekben!
Manapság rengeteg kerékpár beállítási metódus létezik. Kamerával, ortopédiai szögmérővel, és sok más high-tech eszközzel személyre szabják az üléspozíciót. Ezeknek elég borsos az áruk, és amatőr szinten nem biztos, hogy van létjogosultsága néhány milliméternek. (Profi szinten annál inkább.) Sokszor a kerékpáros nadrág betéte, egy feszült izomzat, egy kiült nyereg, vagy egy másik cipő máris teljesen törli a tized milliméterekre alapozott beállítást.
Térdben, csípőben, hátban vagy máshol jelentkező fájdalom esetén rengeteg kerékpáros fordul szakemberhez, hogy konfigurálják üléspozícióját úgy, hogy megszűnjön a kellemetlen érzés. Kiemelten fontos, hogy ne egyből erről az oldalról közelítsük a problémát! Előfordulhat, hogy egy alacsony nyeregpozícióból, vagy egy rosszul beállított kerékpáros cipőből adódik a gond, de ez ritkább. Közelítsd meg onnan is az esetleges problémát, hogy
- elég erős-e a hátad,
- bemelegítesz-e edzés előtt,
- lazítod-e izmaid nyújtással és SMR hengerrel bringázást követően!?
Nyeregmagasság:
Azt a cipőt vedd fel, amiben kerékpározni szoktál! Sarkad helyezd a pedálra és tekerj. Lábadnak megtörés nélkül kell körbeforognia, a csípő jobbra-balra való billegése nélkül. A hajtókar lenti, azaz 6 órás pozíciójánál pont nyújtva kell lennie a lábadnak.
A lábad helyezd normál pozícióba a pedálon! A lenti hajtókar pozícióban nem szabad, hogy nyújtva legyen a térded, 25 fokot kell bezárnia tekerés közben.

ilovebicycling.com
Nyeregpozíció:
Egy vízszintmérővel állítsd be nyerged pont vízszintesre! Ehhez a nyereg alatt lévő két csavart kell meglazítanod.

britishcycling.org.uk
A hajtókar első, azaz 3 óránál lévő pozíciójában állítsd meg lábad! A térdkalácsodról engedj le egy függőingát! Ennek az ingának pontosan a pedáltengelyre kell mutatnia. Ekkor van a nyeregsín a nyeregcsőben optimális helyzetben.

ilovebicycling.com